Na regen komt (geen) zonneschijn.

In het weekend van zaterdag 13 en zondag 14 juli werden de Clubkampioenschappen gemengd dubbel gespeeld. Deze editie begon helaas met veel regen. Met alle hulpmiddelen die we hadden probeerden we de banen bespeelbaar te maken. Nog voordat we op het park waren werkte Marc van Dijk, ruim voor zijn eerste wedstrijd, zich al in het zweet met het drogen van het gravel. Daar zijn we hem ontzettend dankbaar voor. Door de aanhoudende regenval en de intussen verzadigde banen zag het er alleen niet heel rooskleurig uit. Gelukkig was er een uitwijkmogelijkheid naar Schipborg zodat we de meeste poulewedstrijden daar af konden werken.

Mede door de heerlijke groentesoep en de gehaktballen van Gerard Kuitse hielden we de sfeer erin. De zondag zag er qua weersvoorspelling beter uit. Daarom konden we de kruisfinales ‘gewoon’ op eigen park spelen: spannende partijen en goed gevulde tribunes zorgden voor een gezellige dag. Tussendoor konden de toeschouwers genieten van wat hapjes. Mochten jullie je afvragen wat we onder andere met de inschrijfgelden doen, we gaan als wedstrijdcommissie een Airfryer aanschaffen voor de club zodat we ook tijdens onze Vrijdagavondmixavonden warme hapjes kunnen trakteren.

Een speciale vermelding is er nog voor ons ‘Wimbledonkoppel’: Yvonne en Enrico. Zij hadden voor deze Clubkampioenschappen een prachtig wit outfit aangeschaft.

Hier en daar viel er nog een spatje regen, maar ook de zon liet zich steeds vaker zien tijdens de mooie finales. Al met al kijken we terug op een geslaagde editie!

Gemengd dubbel 1

Zes koppels verdeeld over twee poules gingen met elkaar de strijd aan. In de finale namen Femmie Mulder en Ewoud Nienhuis het op tegen Merel Praamstra-Kassenaar en Tom Verschoor. Regelmatig vlogen de ballen met behoorlijke snelheden over het net. In de eerste set was er onder andere een schitterende ace van Ewoud op zijn tweede service, een harde forehand langs de lijn die het net nog even ‘kuste’, Merel liet haar netkunsten zien en Femmie/Tom gingen vanuit het achterveld met elkaar de rally aan. Na de eerste set (6-2) liepen Merel en Tom in de tweede set snel uit naar 5-2. De weg was alleen nog lang…

Een servicegame ‘op love’ van Femmie bracht de koppels weer wat dichterbij elkaar. Ewoud zei tegen Femmie: ‘Ik wil nog een keer serveren’. Kennelijk was dat een motivatieboost, want de daaropvolgende game (de servicegame van Tom) werd ook gepakt zonder een punt te verliezen. Bij 5-4 grepen Merel en Tom toch de winst.

1. Merel Praamstra-Kassenaar/Tom Verschoor
  2. Femmie Mulder/Ewoud Nienhuis

Gemengd dubbel 2

Sanne van der Veen/Jesper Popken en Marlies Mulder/Arjan de Jonge plaatsten zich voor de finale. Sanne en Jesper wisten in hun halve finale Clara en Gerrit opzij te zetten na een spannende super-tiebreak. De vaste Clara probeerde Gerrit, die na een avondje stappen iets minder scherp was dan de dag ervoor, nog wat te ‘compenseren’. Sanne en Jesper grepen toch aan het langste eind. In de andere halve finale kwamen Marianne en Frans net wat te kort. Het was een gelijkopgaande wedstrijd waarin voor elk punt werd gestreden. In een strakke sprint kostte dat alleen wel een bilspier bij Arjan. Hij kon gelukkig door en even later stond hij fris en fruitig in de finale.

In die finale ging de eerste set vlug naar Marlies en Arjan (6-1). Daarna ging het beter lopen bij Sanne en Jesper, het koppel dat vorig jaar door de Zomer Challenge lid is geworden en nu al de eerste finale speelt. Het kan snel gaan!

Sanne heeft in haar jeugd getennist en dat zie je in de techniek terug. Ze is het zeker nog niet verleerd. Jesper is een ‘echte’ voetballer en dat zie je weer in het voetenwerk. De ene lastige bal na de andere wist hij terug te brengen. Ze vullen elkaar daarom goed aan. Tegen het einde van de tweede set maakten de vastigheid en misschien ook wel de ervaring bij Marlies en Arjan het verschil. Ze stonden er op de belangrijke momenten en trokken ook de tweede set knap naar zich toe (6-4).

1. Marlies Mulder/Arjan de Jonge
  2. Sanne van der Veen/Jesper Popken