Zomerse editie Clubkampioenschappen enkel en dubbel!

Van 17 juni t/m 23 juni werden de Clubkampioenschappen enkel en dubbel gehouden. Een week waarin de zomer officieel begon. Waar we doordeweeks nog even de sponzen nodig hadden vanwege regen, liet de zon zich in het finaleweekend zien boven het sportpark aan de Kruisakkers. Met meer inschrijvingen dan vorig jaar (47 om 38) en veel gezelligheid langs de baan werden er weer schitterende wedstrijden afgewerkt.

In de kantine hing, volgens traditie, een slinger van (vrolijke) posters. John Brinkkemper had van veel clubleden een poster gemaakt met een persoonlijke eigenschap. Daar bedanken we hem uiteraard voor. Daarnaast bedanken we spelers, kantinediensten, baanonderhoud en natuurlijk iedereen die even een kijkje kwam nemen. Tijdens het finaleweekend werd er nog een actie gehouden voor KWF, namelijk de verkoop van uiensoep en broodjes kroket. Een idee dat ontstond bij Lydian Tuinman doordat wedstrijdcommissielid Tom Verschoor twee weken daarvoor voor KWF drie keer de Alpe d’Huez is opgerend. De uitvoering werd mede mogelijk gemaakt door de uien van Frans Wigchering, de kookkunsten van Gerard Kuitse en de overige keukenwerkzaamheden door Rob Muizer. Ook daarvoor ontzettend bedankt! De soep en de broodjes gingen er bij iedereen uitstekend in. Al met al leverde deze actie een prachtige €250 op.

We hopen iedereen over drie weken weer te zien bij de Clubkampioenschappen mix: 13 juli en 14 juli. Inschrijven kan nog tot zondag 30 juni.

Herenenkel 1

Een leuke poule van vijf spelers in de herenenkel 1: vader/zoon Grave, vader/zoon Valkenburg en Tom Verschoor. Een wedstrijd die in het oog sprong was de clash tussen Bas Grave en Niels Valkenburg. Nadat Bas de eerste set pakte met 6-3 ging de tweede vrij rap naar Niels (6-1). In de supertiebreak liep Bas uit naar 9-1. Met Niels’ bekende tactiek “punt voor punt” kwam hij voorzichtig dichterbij. Prachtige rally’s volgden, maar op 9-8 sloeg Bas toch toe. Een knappe overwinning. Ook Thijs Valkenburg liet zich in diverse wedstrijden van zijn beste kant zien met zijn technisch sterke forehand.

Uiteindelijk was Tom net wat vaster dan de rest en kon hij op zondag zijn titel prolongeren.

1. Tom Verschoor
  2. Bas Grave
  3. Niels Valkenburg

Herendubbel 1

De finale van de herendubbel was een ware kraker waarin het publiek zich de grote winnaar kon noemen. Vinn Kuitse en Niek Veldkamp namen het op tegen Erik en Lex de Groot. Regelmatig vlogen de oh’s en de ah’s over de goed gevulde tribune door de toverkunsten van de heren. Dit was DE wedstrijd om de week mee af te sluiten. Na drie sets ging de winst naar Vinn en Niek.

1. Niek Veldkamp/Vinn Kuitse
  2. Lex de Groot/Erik de Groot

Damesdubbel 1

De damesdubbel 1 was een ware tiebreaksensatie. Alle wedstrijden eindigden namelijk in een supertiebreak. Kortom, het kon alle kanten op. Aan het einde van de rit wisten Saskia Boeijink en Marlies Mulder de meeste supertiebreaks te winnen en dat resulteerde in de mooie toernooiwinst.

1. Marlies Mulder/Saskia Boeijink
  2. Nancy Bootsman/Aafke Roos

Herenenkel 2

De finale in de herenenkel 2 ging tussen de “mannen van de toekomst”, tieners Jeroen Schuiling en Björn de Jonge. Een dag eerder vonden de halve finales plaats. Nadat Björn de eerste set met 6-2 verloor van Ewoud Nienhuis wist hij de wedstrijd knap te kantelen: 6-3, 10-6.

In de andere halve finale nam Jeroen het op tegen Bas Wijnbergen. Bas ging lang aan de leiding, maar raakte tegen het einde van de wedstrijd geblesseerd. Een rugblessure deed hem de das om. We wensen hem veel beterschap toe!

In de finale bood Björn goed weerstand, maar Jeroen was toch net wat te sterk. Mede door een sterke forehand en zijn harde service die beide goed liepen. Misschien volgend jaar het debuut in de herenenkel 1?

1. Jeroen Schuiling
  2. Björn de Jonge

Damesenkel 2

Vorig jaar greep Hetty Schuiling de winst door Clara Klinkers met 6-4, 6-4 opzij te zetten. Deze editie waren de rollen omgedraaid. Clara was met haar fitheid en vastigheid een maatje te groot voor de rest. Overtuigend wist ze de wedstrijden naar zich toe te trekken. Een knappe prestatie!

1. Clara Klinkers
  2. Hetty Schuiling

Herendubbel 2

Waar Arjan de Jonge en Karl Pladdet nog een supertiebreak nodig hadden tegen Johan Bos en Martijn Rienks, waren ze in de overige twee wedstrijden ongenaakbaar. Van de 26 games werden er 24 gepakt. Een terechte titel kun je dat noemen.

1. Karl Pladdet/Arjan de Jonge
  2. Johan Bos/Martijn Rienks

Damesdubbel 2

De nummers 1 en 2 van de damesenkel vormden samen een koppel in de dubbel en deze combinatie bleek onverslaanbaar. Hetty en Clara hielden de rest achter zich en wisten daarmee hun titel te verdedigen.

Jisca van der Mei en Fokelina Wijnbergen speelden op zaterdag nog een sterke halve finale waardoor ze op de zonnige zondag in de finale mochten aantreden. In deze finale “lukte het allemaal net niet” volgens Jisca. Dat kan gebeuren. Volgend jaar een nieuwe poging.

Clara en Hetty speelden sterk en stonden er op de belangrijke momenten. Na afloop gaven ze aan volgend jaar een poging te gaan doen in de damesdubbel 1. We hebben er alle vertrouwen in dat ze daar uitstekend in mee kunnen komen.

1. Hetty Schuiling/Clara Klinkers
  2. Jisca van der Mei/Fokelina Wijnbergen